lauantai 12. tammikuuta 2013

Viikon sitaatti

O, arkeolog!

När du grävt upp mig
skall du se på denna skalle
denna tandrad med amalgam och guld
men jorden som min hjärna, mina
        mina tankar blivit
den ser du inte —
Nu tänkte jag säga dig vad mina tänder
min öppnade mun betyder
och orsaken till att du fann mig så här
men jag avstår från det:
Jag kan inte.

          ****

Oi, arkeologi!

Kun olet kaivanut minut esiin
näet tässä kallossa
tämän amalgaamisen ja kultaisen hammasrivin
mutta maata, joksi minun aivoni, minun
           ajatukseni ovat muuttuneet
sitä sinä et näe —
Nyt ajattelin sanoa sinulle mitä hampaani
minun avattu suuni merkitsee
ja syyn sille, että löysit minut näin
mutta minä luovutan:
En minä voi.
                                    – Gunnar Ekelöf

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti